טיפים לשיפור חווית הגלישה באינטרנט

בשנת 2021 עידן הטכנולוגיה נחשב למספר אחת בכל, אין דבר שלא תוכלו למצוא על גבי המסך שלכם. החל מקניות, תוכניות, ספרות דיגיטלית, תוצאות תחרויות ספורט מעודכנות, חדשות בלייב ועד להדרכה מפורטת של הכנת תבשיל או בניית בית עץ לילדים, כך שאתר האינטרנט הופך להיות חלק מרכזי מנוף הדיגיטליזציה שלך בייחוד אם יש לך אתר דרכו אתה משווק ומייצא מידע או מוצרים ללקוחות. במידה וכן, ידוע לך כי האתר שלך הוא הנכס המרכזי שלך לשיווק.

כבעל אתר אינטרנט עלייך לזכור שאתר צריך להיות מעודכן בכל עת, נגיש ללקוח ומעניין, כך שאם אתה לא מעוניין בשדרוג האתר, שינויי האתר או שכרגע ואין באפשרותך לא הזמן ולא תקציב לשם כך, אנו כאן לספק עבורך מספר טיפים לשיפור האתר הקיים:

  • אופטימיזציה למהירות הגלישה באתר- כאשר אדם ניגש למנוע החיפוש ע"ג האינטרנט, הוא מצפה לתגובה מהירה. זמן טעינת הדפים הטובה ביותר נעה בין 1-3 שניות  ולרוב טעינת הדפים איטית ומהווה חוויה שלילית לגולש עד כדי נטישת האתר. גוגל מציעה שירות בחינם אשר יספק עבורך מידע על מהירות האתר ויציע הצעות לשיפור זמן הטעינה במחשב ובנייד. דבר נוסף שיוכל לשפר את מהירות הגלישה הוא דחיסת תמונות, גודל קובץ התמונות משפיע משמעותית על מהירות הגלישה.
  • הנעה לפעולה- נמצא כי קריאות לפעולה (CTA) נמצאות בכל מקום ומניעות את המשתמש לפעולה מסוימת אצלך באתר. ביצירת כפתורי הנעה לפעולה יש לחשוב על בחירת צבעים נכונים (ישנה השפעה גדולה על צבע והמסר המועבר דרכה). דבר נוסף המניע לפעולה הוא "כפתורים"- כפתור הנעה לפעולה נחשב לאחד הגורמים למספר רב של רכישות וישנה חשיבות גדולה לבחירת המילים, עלייך ליצור קשר ריגשי עם הגולש ע"י "המילה הנכונה" על הכפתור.
  • שימוש ברווחים לבנים- שטח לבן הוא חיוני עבור עיצוב טוב, הוא נופך את התוכן לקריא ומאפשר לגולש להתמקד באלמנטים המקיפים את הטקסט. עם זאת החיסרון היחידי מתבטא בכך שהוא תופס מקום, כך שיש למצוא את האיזון בין כמות ההדגשים בתמונות ו/או בטקסטים.
  • תמונות- היה שונה והראה ייחודיות באתרך, משמע, הגולש שנכנס מתרשם מהתמונות אותם פרסמת באתרך, וכפי שידוע, ישנם היום בעלי אתרים אשר לוקחים תמונות קיימות ממאגר התמונות ברשתות ומשתמשים בהם, הגולש ייתכן ויזהה את התמונה שפרסמת ויחשוב שאתרך לא מספיק מקורי. על כן, השתמש בתמונות מקוריות שלך, מכיוון שבסופו של דבר אתה היחידי שיכול להעביר את ייחודיות המוצרים שלך בצורה אסטרטגית אשר תתמוך בתוכן ותאפשר למשתמש הפסקה חזותית מטקסט האתר.
  • קישורים באתר-כאשר הינך מוסיף לתוכן כלשהו קישור אתה בעצם מצפה שהמשתמש ייכנס לקישור, לשם כך, עלייך לוודא שהקישורים יהיו בעלי רמזים חזותיים, טקסט תחתון וצבעוני יצוד את עין המשתמש ויגרום לו להיכנס לקישור.
  • כותרות מנוסחות ומעוצבות –לכותרת טובה יש משקל גדול על כמות הכניסות לאתרכם, היא צריכה לקלוע לחיפוש המשתמש. עליה להיות מנוסחת היטב ובעלת מילות מפתח נכונות בכדי למשוך את הקהל הנכון.
  • הנגשה עם BULLETS לתוכן האתר- בולטים מאפשרים למשתמש קבלת מידע מהיר ומיקוד בחיפושיו.
  • עקביות בדפי האתר- דאגו לשמור על הכל באתרכם תואם. משמע, גופן, גודל כותרת, ריווח, צבע טקסט או תוכן, אלמנטים עיצוביים, סגנונות איור, כפתורים וכו'. על הגולש באתרכם להבין לאורך כל חיפושיו שהוא עדיין נמצא באתר שלכם ולא עבר לאתר אחר, לכן חשוב לשמור על תיאום ואחידות הדפים.
  • בדיקת שגיאות- כמה פעמים יצא לכם להיכנס לאתר ולראות את המספר 404? (דף לא נמצא), ההתקלות בכך גורמת למשתמש לצאת מהאתר ולא לחזור אליו, כך שפספסת לקוח פוטנציאלי. הפתרון לכך הוא בבדיקת שגיאות סרקה שיכולה להתבצע בכך שתגדיר את כלי מנהל האתרים של גוגל (בחינם, אם אתם שואלים) או בכלים המיועדים לכך.
  • מובייל וגלישה- ישנם מיליוני אנשים ברחבי העולם אשר גולשים האמצעות הנייד שלהם תוך כדי תנועה, אלייך להנגיש את אתרך גם עבורם, לכן, דאג שהאתר יהיה מותאם לגלישה בנייד ולא רק במחשב, חשוב שיהיה קל לתפעול וידידותי למשתמש מבלי מורכבות יתרה.

לסיכומו של נושא, יש באפשרותכם להפוך את האתר שלכם באמצעות כל הנקודות שצוינו מעלה לנגיש יותר, נוח יותר, מעניין ורלוונטי עבור המשתמשים מבלי להשקיע סכומים מטורפים. אם תעשו הכל נכונה, אנו מאמינים שמאגר הלקוחות שלכם יגדל משמעותית